Chyba każdy z nas chociaż raz w życiu słyszał powiedzenie „Reklama dźwignią handlu”. Ale efektywna reklama nie jest rzeczą prostą ani tanią. Przedsiębiorcy prześcigają się w pomysłach i różnorodności gadżetów, które rozdają swoim klientom przy różnych okazjach. Najpopularniejsze chyba są długopisy i smycze reklamowe, na których umieszczane jest logo firmy. Są to produkty stosunkowo niedrogie i jednocześnie takie, które mogą towarzyszyć obdarowanej osobie przez dłuższy czas. Długopis wrzucony do torebki czy smycz przy kluczach – klient mimowolnie staje się „chodzącą reklamą”. Innymi przedmiotami reklamowymi są na przykład kubki czy ekologiczne torby. Są to już przedmioty, które mogą stanowić dla klienta atrakcyjną zachętę do „świadomego” reklamowania naszej firmy.
Kubek z ładnym nadrukiem może być używany jako „firmowy” w miejscu pracy naszego konsumenta i stojąc na jego biurku reklamuje naszą firmę. Podobnie torba ekologiczna, z którą może on iść na zakupy. Są to przedmioty, które polepszają nasz wizerunek w oczach klienta, gdyż nie są to już gadżety z kategorii najtańsze, a dodatkowo są ładne i praktyczne.
Innymi nośnikami reklamowymi są maskotki, breloki czy innego rodzaju gadżety rozrywkowo-zabawkowe mające na celu zwrócić uwagę na nasza markę. Kolorowa maskotka, zabawka antystresowa czy prosta gra lub łamigłówka buduje u konsumenta przeświadczenie, że firma dba o swoich klientów i nie szczędzi na nich pieniędzy. Inna jeszcze kategoria są materiały papiernicze opatrzone logo. Rozdawane są one zazwyczaj na różnego typu targach, konferencjach i innych spotkaniach, podczas których firmy prześcigają się w sposobach na zwrócenie uwagi na swoja markę.
Podczas takich wydarzeń, ostatnimi czasy popularne stały się Słodycze reklamowe (między innymi http://www.krowki.com), które w dużych rozdawane są klientom. Szczególnie wybierane są Krówki reklamowe (zobacz na przykład http://krowki-polskie.pl/zamowienie, które stały się najczęściej wybieranym łakociem opatrzonym logo. Rzadziej wybierane są lizaki i inne rodzaje cukierków.
Niezależnie jednak od tego ile wyda się na reklamę i jakie gadżety się wybierze, najważniejsze pozostaje podejście do klienta i pozostawienie u niego dobrego wrażenia. Jest to najlepszy sposób by rozreklamować swoją firmę, bo zadowolony klient przyprowadzi nam następnych.