Jakie formy reklamy są najlepsze? Oczywiście nie ma jednej, sprawdzonej recepty – w zależności od branży i targetu, do jakiego skierowana jest nasza oferta. Forma reklamy zależy również od tego, jaki ma być jej cel – czy wzbudzenie świadomości marki czy skłonienie do zakupu. Obecnie bardzo popularne staja się .
Czym są? To oczywiście nic innego jak nakłanianie klientów do zakupów w tym a nie innym miejscu. Każdy zakup zostaje odpowiednio odnotowany a po osiągnięciu odpowiedniej kwoty lub zebraniu punktów otrzymujemy nagrodę. Programy lojalnościowe przygotowywane są przez zewnętrzne firmy, które odpowiednio tworzą warunki uczestnictwa, przygotowują nagrody i szacują, jaki będzie przewidywalny zysk z wdrożenia programu.
To czy program się powiedzie zależy również od tego, jakie
„gifty” może otrzymać klient. To czy są to koszulki z nadrukiem czy też droższe rzeczy takie jak artykuły AGD czy RTV jest często przesądzające o tym, czy klient zdecyduje się wziąć udział w programie, a więc czy uzna, że jest to dla niego opłacalne. Z programami lojalnościowymi spotkamy się bardzo często na stacjach benzynowych – tutaj klienci w skali roku pozostawiają dużą ilość pieniędzy. Paliwo jest drogie, lecz to produkt niemalże pierwszej potrzeby. Dlatego po zebraniu dużej ilości punktów możemy uzyskać sprzęt dość kosztowny – ekspresy do kawy, odkurzacze oraz inne artykuły.
Inną formą reklamy po którą często sięgają firmy jest pozycjonowanie Kraków [eurohost.com.pl] – dotarcie do klienta przez sieć jest bardzo ważne. Bycie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na odpowiednią frazę, może nam znacznie podnieść sprzedaż. Klienci zazwyczaj niechętnie przeszukują więcej niż maksymalnie dwie strony z wynikami – dlatego jeśli nas tam nie ma, dla wielu osób po prostu nie istniejemy.
Przeczytaj także: Dobrze zaprojektowana logo