Identyfikacja wizualna – czyli stworzenie grafiki dla naszej firmy, jest pierwszym i bardzo ważnym krokiem na drodze reklamy i tworzenia marki. Jeżeli chcemy, by nasza firma stała się rozpoznawalnym brendem, warto zainwestować w porządnie stworzone logo. Nie powinno być ono przypadkowe –musi przede wszystkim oddawać te wartości, którymi kieruje się nasza firma w codziennej pracy. Niebagatelne znaczenie ma tu również użycie barw oraz ich symbolika. Projektowanie graficzne polega właśnie na kreatywnym przedstawieniu i zwizualizowaniu wyobrażenia o marce.
W momencie, gdy wybierać będziemy agencję lub grafika, który wykona nam projekt, warto pamiętać również o tym, by przesłał nam go w odpowiednich formatach, tak byśmy mogli wykorzystać nasze logo na wielu wymiarach. Stała współpraca z grafikiem jest jednak niezbędna do tego, by za każdym razem nasze logo było w pełni dopracowane – na każdym produkcie czy to będą firmowe koszulki z nadrukiem [greenprint.com.pl] czy też inne gadżety reklamowe.
Pamiętajmy również o tym, że logo to część identyfikacji firmy, która nie powinna zmieniać się – takie zmiany mogą się bowiem okazać niekorzystne dla nas i w efekcie doprowadzić mogą do spadku sprzedaży i obrotów naszej firmy.
Oczywiście nie można małych i średnich przedsiębiorstw porównywać do wielkich marek, jednak widzimy co dzieje się, gdy znana powszechnie firma zostaje wykupywana, lub po prostu zmienia swoje logo i identyfikacje. Nie wszystkim się to podoba a dotarcie z taką informacją do wszystkich klientów też nie jest łatwe. Dlatego nieświadomy klient może pomijać produkty nowego brendu stojące na sklepowych półkach.
Bo prawda jest taka, że w dużej mierze kupujemy przecież oczami!
Reklama: sprawdź jak działa karta klienta z !