Katalogi stron internetowych powstawały od lat 90. XX wieku. Obecnie ich popularność maleje, a wielu użytkowników nie pamięta ich pierwotnego przeznaczenia. Czy kto jeszcze korzysta z katalogów i czy warto umieszczać w nich link do swojej firmy?
Katalogi firmowe – po co powstały?
Katalogi stron www powstawały jako swoiste przewodniki po zawartości internetu. Gromadziły adresy stron, pogrupowane w kategorie tematyczne, dzięki czemu użytkownik mógł łatwo znaleźć interesującą go witrynę. Trzeba bowiem pamiętać, że wyszukiwarki takie jak Google upowszechniły się dopiero w XXI wieku.
Z czasem popularność katalogów zaczęła maleć – ich zadania przejęły wyszukiwarki. Wielu użytkowników wciąż jednak korzysta z katalogów tematycznych, aby znaleźć poszukiwaną zawartość. Poza tym, katalogi mają obecnie inną funkcję – umożliwiają pozyskanie linków, które przekładają się bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto więc znaleźć się tam bez względu na to, czy potencjalni klienci przeglądają zawartość katalogów.
Jak wybrać katalog firmowy?
Obecność w katalogu firmowym może więc bezpośrednio przełożyć się na zysk działalności. Trzeba jednak działać ostrożnie – umieszczenie linku w niewłaściwym miejscu może pociągnąć za sobą skutek odwrotny do zamierzonego. Wybierając katalog zwracajmy więc uwagę na jego jakość. Dobry katalog to przede wszystkim taki, który moderowany jest przez doświadczonego dewelopera firmy pozycjonującej. Wykupienie pakietu multikodów umożliwia umieszczenie linku w katalogach wchodzących w spis katalogów stron, którymi opiekuje się dana firma.
Dba ona, aby wszystkie linki były odpowiednio wypozycjonowane, nie powtarzały się, nie prowadziły do duplikujących się treści i nie zawierały spamu. Dzięki temu wykupienie takich multikodów daje niejako gwarancję skuteczności tego rodzaju promocji firmowej witryny.