Znalezienie niszy rynkowej jest bardzo trudnym zdaniem – zwłaszcza w dużych miastach. Bo choć rynek jest tu bardzo rozbudowany i chłonny, niemal wszystkie sektory są już zagospodarowane. Przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność szukają więc sposobów, by nie tylko być konkurencyjnym, ale przyciągnąć również odbiorców wyjątkowością swoich usług. Dlatego też ciągle zaczynamy szukać sposobu na to, jak zmodyfikować niektóre usługi, by ściągnąć do siebie kontrahentów.
W ostatnich latach w dużych miastach bardzo popularne stały się usługi świadczone przez firmy kurierskie Możliwość szybkiej dostawy przesyłki do klientów i innych firm na terenie tego samego miasta jest bardzo ważna. Liczą się również ceny a te zależą nie tylko od szybkości dostarczenia przesyłki czy jej wagi, ale również od rodzaju środka lokomocji, jakim poruszają się kurierzy. Najczęściej są to oczywiście samochody – jednak ciekawym i ekonomiczniejszym transportem jest rower. Kurierzy rowerowi działają zarówno w lato jak i w zimę. Ciężko to sobie wyobrazić, jednak kurierzy Ci efektywnie i szybko są w stanie dotrzeć do odbiorcy nawet w trudnych warunkach.
Widoczny jest również prężny rozwój usług w branży kosmetycznej. Dziś chcąc skorzystać z takich usług jak masaż nie musimy już umawiać się na spotkanie w salonie. Możemy zamówić masażystę do domu. A cena takiej wizyty wcale nie musi być bardzo wysoka. Mobilne salony masażu oszczędzają właśnie na wynajmie lokalu. Odpadają koszty utrzymania salonu, jego wystroju i innych opłat z tym związanych. Tu kluczem musi być jednak dobra reklama. Salon stacjonarny sam w sobie jest już reklamą. Mobilny masażysta musi dotrzeć do świadomości wielu odbiorców i przekonać ich, że usługi te są czasem tańsze niż masaż w salonie.
Jak widać cały czas możemy kreatywnie podchodzić do usług i biznesu, modyfikując te znane i tradycyjne rodzaje działalności.